شروع کمپین عیدانه راست چین

| تا 80% تخفیف استثنایی

جستجو پیشرفته محصولات
0
سبد خرید خالی است.
ورود | ثبت نام
captcha

با ورود و یا ثبت نام در پیشتاز وب شما شرایط و قوانین استفاده از سرویس‌های سایت پیشتاز وب و قوانین حریم خصوصی آن را می‌پذیرید.

چگونه موضوع تولید محتوا خود را پیدا کنیم؟

خواندن این مطلب

6 دقیقه

زمان میبرد!

مقدمه

فرآیند تهیه و تولید محتوا که در طول روز بارها با آن مواجه می‌شویم، مانند جستجو در اینترنت، شبکه‌های اجتماعی و یا در تبلیغات، اصلا کار آسانی نیست. جالب است بدانید سخت‌ترین قسمت این فرآیند برداشتن اولین قدم آن یعنی انتخاب موضوع تولید محتوا است.پس به توضیحاتی که در این صفحه برای شما در نظر گرفته شده دقت کنید تا چند شگرد برای پیدا کردن موضوع تولید محتوا را بدانید.

پیدا کردن موضوعات تولید محتوا آسان است؟

پیدا کردن موضوعات محتوا گاهی آسان است اما گاهی اوقات بسیار وقت گیر است. تولیدکنندگان محتوا همواره کنجکاو هستند تا نکاتی در مورد چگونگی پیدا کردن موضوعات محتوا پیدا کنند. در این مقاله یعنی، «چگونه موضوع تولید محتوا خود را پیدا کنیم؟» به سوال شما پاسخ می‌دهیم و موضوع را بررسی می‌کنیم.

تولید محتوا به‌عنوان یکی از موضوعات مهم سال‌های اخیر و یکی از مؤثرترین روش‌های مطرح شدن در اینترنت است. امروزه که بسیاری از بخش‌ها دیجیتالی شده‌اند، استفاده از محتوایی که تقریباً در هر موضوعی قابل تولید است، رواج یافته است و فضای رقابتی ایجاد کرده است.

آنقدر که مفهوم «تولیدکننده محتوا» بخشی از زندگی ما شده است. تولید محتوا در قالب‌های ویدئویی، تصویری و متنی؛ آنها را به با ارزش‌ترین عناصر در زمینه استراتژی بازاریابی محتوا تبدیل کرده است. با این حال اینکه در عصر مصرف سریع هستیم، تولید محتوا را نیز تحت تاثیر قرار گرفته است. در نتیجه تهیه منظم مطالب جدید ضروری است.

روش‌های ایده یابی برای موضوع تولید محتوا

کسانی که به طور منظم محتوا تولید می‌کنند، می‌دانند که پس از یک دوره زمانی خاص، یافتن موضوع تولید محتوا جدید و دنبال کردن موضوعات ترند دشوار می‌شود. تهیه محتوا در موضوعات مختلف به خصوص در زمان کوتاه، تفکر خلاق و تطبیق آن با تقویم محتوا را غیرممکن می‌کند. بنابراین در چنین شرایطی چگونه می‌توانید ایده‌هایی برای محتوای جذاب پیدا کنید؟ روش‌های زیادی وجود دارد که می‌توان در یافتن موضوعات محتوا از آنها استفاده کرد که در اصل اولین مرحله تولید محتوا است.

مطلب مرتبط:  10 ترفند برای جذب فالوور های جدید در اینستاگرام

در مواقعی که فکر کردن به طور فزاینده‌ای دشوار می‌شود، استفاده از نکاتی در مورد چگونگی یافتن موضوع محتوا مفید است. اگر شما فردی هستید که به طور منظم محتوا تولید می‌کنید، می‌دانید که موضوعات تاثیرگذار ممکن است به طور ناگهانی به وجود بیایند و به راحتی هم می‌توانند فراموش شوند.

۱- صفحه نتایج جستجوی گوگل را بررسی کنید

گوگل یک موتور جستجو با ابزارهایی است که در هر مرحله از فرآیند تولید محتوا قابل استفاده است. وقتی نوبت به یافتن موضوع تولید محتوا می‌رسد، گوگل دوباره ظاهر می‌شود و به ما کمک می‌کند. صفحه نتایج جستجوی گوگل یا SERP یک منبع نامحدود برای کسانی است که می‌خواهند ایده‌هایی برای موضوعات محتوا بیابند. زیرا از نظر آماری بیشترین موضوعات جستجو شده در آنجا قابل دسترسی هستند.

هنگامی‌که می‌خواهید از صفحه نتایج جستجوی گوگل برای یافتن ایده‌های محتوا استفاده کنید. کافی است سوالات اولیه یا کلمات کلیدی در مورد موضوعی که می‌خواهید محتوا تولید کنید در موتور جستجو تایپ کنید. در نتیجه جستجوی شما، الگوریتم گوگل پیشنهاداتی را تحت عناوین «کاربران نیز اینها را سرچ کرده‌اند» و «جستجوهای مرتبط» ارائه می‌دهد. در اینجا می‌توانید شروع به تولید محتوا برای موضوعات محبوبی کنید که با آنها برخورد می‌کنید. با بررسی نمونه مطالب در مورد موضوعی که انتخاب می‌کنید می‌توانید ایده بگیرید.

۲- از گوگل آنالتیکس کمک بگیرید

یکی دیگر از ویژگی‌های گوگل که به روش‌های یافتن موضوع تولید محتوا کمک می‌کند، گوگل آنالیتیکس است. این روش برای دستیابی به موضوعات موفق بسیار موثر است. زیرا نتایج به دست آمده مستقیماً از مخاطبان هدف محتوا و تحلیل عملکرد وب سایتی که در آن منتشر خواهد شد ارائه می‌شود. می‌توانید گزارش‌های دریافتی را با استفاده از Google Analytics به دقت تجزیه و تحلیل کنید.

مطلب مرتبط:  آموزش تولید محتوا در فضای مجازی

به این ترتیب می‌توان ایده‌های محتوایی که نرخ تعامل بالایی خواهند داشت تولید کنید. برای این کار باید بیشترین میزان تعامل و زمان صرف شده در صفحه را از آمار ارائه شده توسط گوگل آنالتیکس مورد بررسی قرار دهید. به این ترتیب درک می‌شود که مخاطب مورد نظر چه نوع محتوایی را نیاز دارد و فرآیند تولید محتوا بر روی موضوع یا دسته بندی در نتایج مهم متمرکز می‌شود.

۳- با مخاطب هدف خود تعامل داشته باشید

هر محتوایی برای مخاطب هدف خود جذاب است و مطابق با انتظارات آنها تهیه می‌شود. ابزارهایی مانند Google Analytics برای تجزیه و تحلیل رفتار مخاطب هدف در عمل مهم هستند. با این حال وقتی نوبت به اجرا می‌رسد، نتایج ممکن است همیشه آنطور که می‌خواهید نباشد. در این موقعیت مشاوره و تعامل مستقیم با مخاطبان هدف استراتژی مناسبی خواهد بود.

از فالوورها یا بازدیدکنندگان وب سایت خود یک به یک در مورد انتظارات آنها سؤال کنید. برای این کار می‌توانید از ابزارهایی مانند نظرسنجی کمک بگیرید. اگر می‌خواهید یک لیست طولانی از موضوع تولید محتوا و مخاطب دائمی ‌ایجاد کنید، باید نظرات را بخوانید و با کاربران‌تان تعامل داشته باشید.

۴- از گوگل ترند استفاده کنید

امروزه محتوا به سرعت مصرف می‌شود بنابراین تلاش برای یافتن موضوع تولید محتوا با دنبال کردن اخبار یا موضوعات ترند کار سختی نیست. این کار به معنای تجزیه و تحلیل مسائل جاری و تطبیق و اصالت دادن به محتوا در هر بخشی که محتوا تولید می‌شود، است.

در نتیجه همواره باید ایده‌های جالبی پیدا کنید تا از رقبای خود متمایز شوید. سپس باید محتوا را آماده کرده و در حالی که هنوز ترند است منتشر کنید. برای این کار می‌توانید از ابزار کارآمد دیگر گوگل یعنی گوگل ترند استفاده کنید تا بهترین و پرسرچ‌‌ترین کلمات کلیدی که در موتور جستجو گوگل سرچ شده است را به تفکیک دسته‌بندی و زمان یافت کنید.

مطلب مرتبط:  تولید محتوا و دلایل استفاده از آن

۵- تحقیق کلمات کلیدی را انجام دهید

هر تولید کننده محتوا که در یافتن موضوع تولید محتوا مشکل داشته باشد، باید تحقیق کلمات کلیدی را تمرین کند و تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی را متناسب با صنعت مورد نظر انجام دهد. شما می‌توانید ایده‌های محتوا را از عباراتی که بیشترین جستجو خود هم انجام دهید.

ابزارهایی که بیشترین کلمات کلیدی جستجو شده را در موتورهای جستجو فهرست می‌کنند، بزرگترین کمک کننده تولیدکنندگان محتوا در یافتن موضوع برای تولید محتوا هستند. برخی از ابزارهای مورد استفاده برای تحقیق کلمات کلیدی به شرح زیر است:

  • Google keyword planner
  • Google Trends
  • SEMrush
  • Uber Suggest
  • Keyword Tool
  • Ahrefs
  • WordStream
  • KWFinder

۶- بر تفکر خلاق تمرکز کنید

موثرترین و اصلی‌ترین راه برای یافتن موضوع تولید محتوا این است که به خودتان روی آورید. اگر در ارائه ایده‌های تاثیرگذار مشکل دارید، باید به ذهن خود استراحت دهید و طوفان فکری داشته باشید. برای این کار باید به خودتان زمان بدهید و بر اساس افکارتان برای موضوع محتوا از خودتان سؤال کنید.

ناگفته نماند پیروی از رهبران صنعت‌تان هم دیدگاه شما را بهبود می‌بخشد. این روش اغلب دیدگاه جدیدی در مورد موضوعات جدید به شما ارائه می‌دهد.

۷- نگاهی به محتوای رقبای خود بیندازید

افراد یا سایت‌هایی که رقبای شما نامیده می‌شوند، به معنای بدی که تفکر قالب افراد است نیست. در واقع بزرگترین کمک کننده شما در یافتن موضوع تولید محتوا، رقبای شما هستند. انگیزه شما در اینجا این است که از محتوایی که رقبای شما با موفقیت تولید می‌کنند ایده بگیرید.

برای این کار باید همواره به محتوایی که رقبای شما تولید می‌کنند نگاه بیندازید. شما می‌توانید با ترکیب کردن آن محتواها با ایده‌های خود، یک موضوع تولید محتوا عالی پیدا کنید. اما اولین چیزی که در این روش هرگز نباید فراموش شود اصالت است. اگر مستقیماً ایده رقیب خود را بردارید و هیچ کاری روی آن انجام ندهید، موفقیت این موضوع از آن شما نمی‌شود.

 

درباره نویسنده



نظرات کاربران



دیدگاهتان را بنویسید

مطالب مرتبط



دسته بندی مطالب

محصولات جدید

جستجو کنید ...

فهرست محتوا ...

تبلیغات