شروع کمپین عیدانه راست چین

| تا 80% تخفیف استثنایی

جستجو پیشرفته محصولات
0
سبد خرید خالی است.
ورود | ثبت نام
captcha

با ورود و یا ثبت نام در پیشتاز وب شما شرایط و قوانین استفاده از سرویس‌های سایت پیشتاز وب و قوانین حریم خصوصی آن را می‌پذیرید.

چگونه تولید محتوای خلاقانه داشته باشیم

خواندن این مطلب

5 دقیقه

زمان میبرد!

مقدمه

اگر در دنیای فرازمینی زندگی می‌کردیم هر محتوای خلاقانه‌ای که تولید می‌کردیم مورد توجه همه قرار می‌گرفت و حتی با دوستانشان به اشتراک می‌گذاشتند. هر متنی که می‌نوشتیم، هر ویدئویی که تهیه می‌کردیم و هر محتوایی که تولید می‌کردیم به قدری مورد استقبال قرار می‌گرفت که در عرض یک روز به محتوایی ویروسی تبدیل می‌شد.

اما اگر با برداشتن عینک خوشبینی واقعیت می‌بینیم که در دنیای واقعی زندگی می‌کنیم و در دنیای واقعی، کارها همیشه به این شکل پیش نمی‌رود کارمان برای تولید و نوشتن محتوای خلاقانه سخت‌تر می‌شود. ما در این مطلب 6 نکته کلیدی برای نوشتن محتوای خلاقانه برای شما آورده‌ایم و کاربردی‌ترین آنها را در کنار هم قرار داده‌ایم. اما اول از همه باید بدانیم که تولید محتوا چیست؟

“تولید محتوا” که همه از آن صحبت می‌کنند چیست؟

تولید محتوا یک رویکرد بازاریابی استراتژیک است که بر تولید و توزیع محتوای ارزشمند، مرتبط و منسجم برای جذب و تعامل با مخاطبان تمرکز دارد. برای رسیدن به نتیجه مطلوب در تولید محتوای خلاقانه، فقط “خلاقیت” کافی نیست، در اینجا مفاهیم دیگر هم وارد میدان می‌شوند.

برای اینکه یک محتوا موفق باشد، باید در وهله اول یونیک و خلاقانه باشد، زیرا محتوای به اشتراک گذاشته شده در اصل هویت برند شما را نشان می‌دهد. به همین دلیل است که قبل از تولید محتوا و حتی قبل از آن باید استراتژی‌هایی را تدوین و به برخی نکات کلیدی توجه کنیم. در ادامه 6 نکته کلیدی برای نوشتن محتوای خلاقانه که می‌خواهیم با شما به اشتراک بگذاریم، بیان شده است:

1.  برای نوشتن محتوای خلاقانه مخاطبان خود را بشناسید

گفتیم 6 نکته کلیدی برای نوشتن محتوای خلاقانه و اولین مورد همانطور که حدس می‌زنید؛ مخاطب، مخاطب، مخاطب است و همه چیز به این موضوع مربوط می‌شود.

مطلب مرتبط:  آموزش تولید محتوا در فضای مجازی

چه برای یوتیوب، اینستاگرام یا وب سایت خود محتوا تولید کنید، شناخت مخاطبان شما همیشه باید در اولویت باشد. شما باید با علم به اینکه برای چه کسی محتوا تولید می‌کنید، کار خود را آغاز کنید.

هنگام تجزیه و تحلیل مخاطبان خود، می‌توانید این سوالات را از خود بپرسید: چه کسانی ما را دنبال می‌کنند و چرا؟ برای پیدا کردن چه چیزی به وب سایت ما می‌آیند؟

پاسخ به این سوالات نقشه راه محتوای خلاقانه‌ای خواهد بود که شما تولید می‌کنید.

 

2.  اخبار و رویدادهای روز را جدی بگیرید.

اگر یک تولید کننده محتوا هستید، باید بدانید که زندگی شما پر از یادگیری است. شما باید رویدادهای جاری را در صنعت خود، کشور خود و جهان دنبال کنید و از آنها یاد بگیرید. باید زیاد مطالعه کنید، مستند و فیلم تماشا کنید و دنبال کننده هر چیزی باشید که خلاقیت شما را تحریک می‌کند. به این ترتیب، هم محتوایی متناسب با دنیای در حال توسعه و عصر خود تولید خواهید کرد و هم به دلیل تقاضای بیشتر برای تولید محتوا محتوای خلاقانه، نرخ تعامل شما بیشتر خواهد بود.

3. طوفان فکری و تحقیق را همواره انجام دهید

هنگامی که تصمیم به تولید محتوا در مورد یک موضوع خاص می‌گیرید، مهم‌ترین کاری که بعد از آن باید انجام دهید این است که چگونه آن موضوع را حلاجی کنید. برای این کار باید در مورد موضوع مورد نظر تحقیق کنید.

اگر در محتوای خود اطلاعات ارائه می‌دهید، باید از صحت این اطلاعات مطمئن شوید. شما باید مدتی در مورد موضوع خود فکر کنید و با به چالش کشیدن خلاقیت خود، طرحی برای خود ایجاد کنید. با قرار دادن خود به جای مخاطبانتان، با این فکر که “چه چیزی می‌خواهم ببینم؟” طوفان فکری راه بیاندازید. هنگامی که طوفان به پایان رسید و همه چیز آرام شد، شما برای نوشتن آماده هستید!

مطلب مرتبط:  آموزش تولید محتوا تصویری

4. بر احساسات تمرکز کنید.

اگر می‌خواهید محتوای شما به یاد ماندنی و خلاقانه باشد، باید در نقطه‌ای بر احساسات مخاطبان خود تمرکز کنید. زیرا حافظه انسان محتوایی را که با احساسات مرتبط است بهتر به خاطر می‌سپارد. با این حال این احساسات باید بیشتر از نوع مثبت باشند. اگر مخاطبان شما محتوای شما را با احساسات مثبت بخوانند یا ببینند، بیشتر به وب سایت شما سر می‌زنند. علاوه بر این اگر تجربه خواندن مثبتی را به خوانندگان خود ارائه دهید، احتمال به اشتراک گذاشتن آن نیز بیشتر خواهد بود.

5.  مفید باشید!

اگر می‌خواهید خوانندگان خود را به گشتن در سایت‌تان ترغیب کنید، باید اطلاعات مفیدی به آنها ارائه دهید. به این ترتیب، خوانندگان شما نه تنها محتوای شما را به اشتراک می‌گذارند، بلکه می‌توانند به بازدیدکنندگان دائمی شما تبدیل شوند.

البته لازم نیست در مورد همه چیز اطلاعات بدهید، شما می‌توانید کاملاً بر اساس محتوای وب سایت خود تصمیم بگیرید که در مورد چه موضوعاتی اطلاعات ارائه دهید. به عنوان مثال، اگر یک وب سایت بازی دارید، می‌توانید اطلاعاتی در مورد بازی‌ها یا موضوعات مشابه ارائه دهید. در این حالت می‌توانید با تجزیه و تحلیل اینکه مخاطبان شما برای دریافت چه اطلاعاتی به وب سایت شما مراجعه می‌کنند، از محتوای خود به نفع آنها استفاده کنید.

6.  محتوای لیستی تهیه کنید.

هنگامی که از تولید محتوای خلاقانه صحبت می‌کنیم، عدم اشاره به روش لیست بندی غیرممکن است. امروزه تعداد پیام‌هایی که هر یک از ما در روز در معرض آن قرار می‌گیریم به مراتب بیشتر از گذشته است. این امر باعث خستگی ذهنی در افراد می‌شود. به همین دلیل، مردم به جای پاراگراف‌های طولانی و جملات بی‌پایان، ترجیح می‌دهند محتوای لیست شده را مطالعه کنند.

تقسیم محتوا به بخش‌ها و موارد مجزا، کار را برای مغز خواننده آسان‌تر می‌کند. همانطور که می‌بینید، شما در حال حاضر یک لیست را مطالعه می‌کنید. ما نیز در حین توضیح محتوای خلاقانه برای شما، آن را به بخش‌هایی تقسیم کردیم تا شما را بیشتر خسته نکنیم!

مطلب مرتبط:  بهترین شرکت‌های تولید محتوا اینستاگرام

مهم‌ترین نکته در تولید محتوای خلاقانه

مهم‌ترین مهارت در تولید محتوای خلاقانه، توانایی بیان خوب است و در واقع کلمات رگ حیات تولیدکنندگان محتوا هستند. در نتیجه آنها ابزارهایی هستند که برای جلب توجه مخاطبان و حفظ آنها در محتوا استفاده می‌شوند. برای ایجاد یک استراتژی تولید محتوای خوب و خلاق، فقط نویسنده متن بودن کافی نیست. شما باید علاوه بر انجام وظایف محوله، ایده‌های خلاقانه جدیدی نیز پیدا کنید.

اگر می‌خواهید یک تولید کننده محتوای عالی یا نزدیک به عالی باشید، پیدا کردن ایده‌های خلاقانه، بازنویسی محتوا و افزودن تفکرات تکمیلی به بخش‌های ناقص، باید به یک فرآیند روتین برای شما تبدیل شود و باید بتوانید با استفاده از این عناصر، آنچه را که می‌خواهید به مخاطبان خود به طور کامل و دقیق ارائه دهید.

در حالی که در این صنعت مسیرهای محتوایی مختلفی وجود دارد، اما همه آنها در یک نقطه مشترک هستند. تولیدکنندگان محتوا با استفاده از تمام مفاهیم شفاهی، بصری و نوشتاری، برای جلب توجه مخاطبان و متقاعد کردن آنها به مشتری دائمی تلاش می‌کنند که این مسیر قطعا از تولید محتوای خلاقانه می‌گذرد. تولیدکنندگانی که می‌خواهند در فرآیند متقاعد کردن از رقبای خود پیشی بگیرند، با خلاقیت خود به این امر دست می‌یابند و به راحتی مشتریان را تبدیل کرده و خرید را برای شما رقم می‌زنند.

نتیجه‌گیری

ما به برخی از نکاتی که باید هنگام تولید محتوای خلاقانه به آنها توجه کنید اشاره کردیم و 6 مورد از مهم‌ترین موارد را برای شما لیست کردیم. اگر در بین خوانندگان ما تولید کننده یا خواننده محتوا وجود دارد، از شما می‌پرسیم، چه نکاتی در تولید محتوا به شما کمک می‌کند؟ به دنبال چه ویژگی‌هایی در محتوایی هستید که می‌خوانید؟ این موارد را با ما در بخش نظرات در میان بگذارید تا با موارد دیگر هم آشنا شویم.

درباره نویسنده



نظرات کاربران



دیدگاهتان را بنویسید

مطالب مرتبط



دسته بندی مطالب

محصولات جدید

جستجو کنید ...

فهرست محتوا ...

تبلیغات