شروع کمپین عیدانه راست چین

| تا 80% تخفیف استثنایی

جستجو پیشرفته محصولات
0
سبد خرید خالی است.
ورود | ثبت نام
captcha

با ورود و یا ثبت نام در پیشتاز وب شما شرایط و قوانین استفاده از سرویس‌های سایت پیشتاز وب و قوانین حریم خصوصی آن را می‌پذیرید.

آموزش تولید محتوا تصویری

خواندن این مطلب

7 دقیقه

زمان میبرد!

پیش گفتار

تولید محتوا کلید موفقیت کسب و کارها در دنیای امروز است. تولید محتوا انواع گوناگونی دارد که هر کدام از آن‌ها با توجه به نیاز مخاطبین انتخاب و تولید می‌شود. تولید محتوای تصویری یکی از مهمترین انواع تولید محتوا به شمار می‌رود که می‌تواند به صورت ترکیبی با تولید محتوای متنی، صوتی، اینفوگرافیک و… و یا به صورت مستقل تولید شود. اهمیت تولید محتوای تصویری زمانی مشخص می‌شود که بدانید بیش از ۹۰ درصد اطلاعات وارد شده در مغز بصری بوده و تقریبا ۶۵ درصد افراد با دیدن مطالب قادرند که آن‌ها را به خاطر بسپارند. با ما همراه باشید تا آموزش جامع تولید محتوای تصویری را با شما در میان بگذاریم.

تولید محتوای تصویری چیست؟

محتوای تصویری بخش مهمی از تولید محتوا به شمار می‌رود که می‌تواند بیشترین تأثیر را روی مخاطب داشته و در نهایت از جمله تأثیرگذارترین روش‌های دیجیتال مارکتینگ نیز به شمار می‌رود. محتوای تصویری شامل انواع مختلفی است که عبارتند از: تصویر، ویدئو، اینفوگرافیک، اسلاید و اسکرین شات! هریک از این محتواهای تصویری با توجه به مواردی چون استراتژی‌های تولید محتوا، نیاز مخاطبین، روش‌های بازاریابی منتخب و… تولید می‌شوند.

آشنایی با جزئیات انواع محتوای تصویری

اگر قرار است تولید محتوای تصویری داشته باشید باید با جزئیات و ماهیت هریک از انواع آن به خوبی آشنا باشید. این اطلاعات کمک می‌کند تا در امر تولید محتوای تصویری آگاهانه‌تر تصمیم بگیرید. هریک از انواع محتوای تصویری را می‌توان به صورت ترکیبی با سایر مدل‌های محتوا و یا به صورت مستقل تولید کرده و به کار برد.

محتوای تصویری از نوع عکس

استفاده از تصاویر جذاب می‌تواند بهترین مکمل برای محتوای متنی باشد. عموما محتواهای تصویری (عکس) باید بسیار با کیفیت، مرتبط با موضوع محتوا، جذاب و خلاقانه باشد. طبق تحقیقات انجام گرفته محتواهایی که دارای تصاویر جذاب هستند حدود ۹۴ درصد بازدید بیشتری نسبت به سایر محتواها دریافت کرده اند.

مطلب مرتبط:  تولید محتوا و دلایل استفاده از آن

بهترین تصاویر برای تولید محتوای تصویری از نوع عکس، عکس‌های با کیفیت منحصر به فرد که به صورت اختصاصی تهیه شده اند، خواهد بود. این تصاویر ضمن جلب توجه مخاطبین می‌تواند به برندسازی و اعتمادسازی کسب و کار نیز کمک کند.

 از نوع ویدیو

یکی دیگر از انواع محتوای مورد علاقه مخاطبین، محتوای ویدیویی است. از این مدل تولید محتوا به ویژه در بازاریابی به عنوان یک استراتژی مهم در جلب اعتماد و توجه مخاطبین یاد می‌شود. اکثر کسب و کارهای موفق اهمیت محتوای ویدئویی را درک کرده و با تولید این مدل محتوای بصری مخاطبین بیشتری را برای فروش محصولات و خدمات خود جذب می‌کنند.

استفاده از محتوای ویدویی می‌تواند همه ویژگی‌های محصولات و خدمات را به شکلی ساده و قابل درک در اختیار مخاطبین قرار داده و اعتماد آن‌ها را نسبت به کیفیت محصولات و خدمات افزایش دهد. در این روش می‌توان با بهره گیری از کلمات، تصاویر، موسیقی و رنگ‌ها تأثیر بیشتری روی افراد داشت و برای مدت زمان بیشتری در ذهن مخاطب جای گرفت.

برای تولید محتوای ویدئویی می‌توانید از هریک از دسته‌بندی‌های Demo Video، Brand Video، Event Video، Expert Interview، Educational or How to Videos و همچنین Explainer Videos استفاده کنید. هریک از این انواع محتوای تصویری کاربرد مشخص و منحصر به فردی دارد که صاحبین کسب و کار می‌توانند با توجه به نوع خدمات یا محصولات خود محتوای بصری مورد نظر خود را در دسته‌بندی‌های مختلف تولید.

 از نوع اینفوگرافیک

محتوای اینفوگرافیک نوع دیگری از محتوای تصویری است که معمولا در ترکیب با سایر انواع محتوا مورد استفاده قرار می‌گیرد. اینفوگرافیک بهترین گزینه برای ارائه اطلاعات و آمار به شمار می‌رود و عموما مخاطبین می‌توانند با یک نگاه کوتاه به محتوای اینفوگرافیک اطلاعات مورد نیاز را دریافت کنند. محتوای اینفوگرافیک کمک می‌کند که کاربران بخش زیادی از اطلاعات را به شکل بصری دریافت کنند که بیشترین ماندگاری را در ذهن مخاطبین دارد. مهمترین مزایای این شکل از محتوای تصویری قابلیت انتقال ساده و اشتراک‌گذاری آسان آن‌ها از طریق شبکه‌های اجتماعی است.

اینفوگرافیک کمک می‌کند تا مدیران کسب و کار بتوانند اطلاعات و مفاهیم پیچیده را به شکل ساده‌تری در اختیار مخاطب قرار دهند و اطلاعات با ارزش و مهم را به صورت خلاصه و قابل درک به آنان منتقل کنند. مهمترین نکته در تولید محتوای اینفوگرافیک استفاده از طراحی و جلوه‌های بصری مناسب است. مسئله مهم دیگر در مورد این مدل محتوا خلاقانه بودن آن است. فراموش نکنید محتوای اینفوگرافیک زمانی تأثیرگذار است که جنبه تبلیغاتی کمی داشته باشد.

مطلب مرتبط:  چگونه تولید محتوای خلاقانه داشته باشیم

 از نوع اسلاید

در گذشته برای ارائه آمار و اطلاعات به کاربران یا مدیران کسب و کار جلساتی تنظیم شده و اطلاعات به صورت گزارشات تصویری یا نوشتاری به آن‌ها ارائه می‌شد. در سال‌های اخیر استفاده از اسلایدهای تصویری کار انتقال همه مطالب و موارد قابل ارائه را بسیار آسان‌تر کرده است. اسلایدها می‌تواند شامل اطلاعات متنی، تصویری و اینفوگرافیک باشد. نکته مهم در مورد تولید این شکل محتوای تصویری کیفیت بالای آن‌ها است به طوری که قابلیت انتقال و درک سریع داشته باشد. تفاوت اسلاید با اینفوگرافیک آن است که در اسلاید از رنگ و طراحی جذاب بیشترین استفاده به عمل می‌آید و عمده تمرکز تولید این مدل محتوا بر همین مووضع است.

 از نوع اسکرین شات

از جمله دیگ انواع محتوای تصویری، اسکرین شات است. اگر بازاریابی محتوا منحصر به اپلیکیشن‌ها و کاربران آن باشد، از اسکرین شات استفاده می‌شود. اسکرین شات از فضای برنامه به مخاطبین کمک می‌کند تأییدیه‌های بصری دریافت کرده و اعتمادسازی به شکل بهتری صورت می‌گیرد.

کاربرد تولید محتوای تصویری

شاید این سوال برای شما مطرح باشد که تولید محتوای تصویری با این همه زیر مجموعه که در بیشتر موارد (تولید محتوای ویدیویی و عکسی) شامل هزینه‌های زیاد می‌شود چه کاربردی دارد.

استفاده از انواع مختلف محتوا برای جذب مخاطب

همان طور که پیش‌تر هم عنوان شد، می‌توان از تولید محتوای تصویری به صورت مستقل و یا ترکیب با سایر انواع محتوا استفاده کرد.

استفاده در شبکه‌های اجتماعی

کاربرد دیگر محتواهای تصویری استفاده از آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی است. بیشتر شبکه‌های اجتماعی محبوب از جمله یوتیوب، اینستاگرام، تلگرام و… تصویر محور هستند و کاربران از طریق به اشتراک گذاشتن و یا دریافت تصاویر در این شبکه‌ها فعالیت دارند. بنابراین برای توسعه کسب و کار نیاز است که از این مدل تولید محتوا به ویژه در حساب‌های کاربری شبکه‌های اجتماعی و یا حتی در وب سایت استفاده شود.

بازدهی بیشتر و ماندگاری در ذهن مخاطب

همان طور که قبلا هم گفتیم تحقیقات حوزه بازاریابی نشان می‌دهد که محتواهای بصری بیشترین بازدهی را در میان انواع محتوا دارند. این مدل محتوا بیشترین ماندگاری را در ذهن مخاطب داشته و می‌تواند برای برندسازی یا اعتمادسازی مخاطبین مورد استفاده قرار گیرد.

مطلب مرتبط:  تولید محتوای ویدئویی

نکات طلایی تولید محتوای تصویری

برای تولید محتوای تصویری خلاقیت اولین و مهمترین نکته است با این حال می‌توان نکات بیشتری را در نظر گرفت که توجه به آن‌ها موفقیت در تولید محتوای تصویری را به همراه خواهد داشت:

– استفاده از تصاویر بی‌کیفیت، تکراری و دانلود شده به شدت کیفیت تولید محتوای تصویری را کاهش داده و از اثربخشی آن می‌کاهد.

– بهتر است تصاویر (عکس یا ویدیو) به صورت انحصاری و با توجه به اصول و الگوهای بازاریابی تصویری، شناخت پرسونای مخاطب، نیاز بازار، روانشناسی رنگ ها، جلوه‌های بصری و… تولید شود.

– در مورد محتوای اینفوگرافیک خلاقیت، طراحی جذاب و استفاده آگاهانه از رنگ‌ها و تصاویر می‌تواند به شدت مورد توجه باشد، ضمن این که استفاده از داده‌های آماری اشتباه می‌تواند بازدهی این مدل محتوای تصویری را کاهش دهد.

– برای تولید محتوای تصویری در کنار خلاقیت و آگاهی نیازمند تجهیزات و ابزار مورد نیاز هستید. دوربین‌های با کیفیت، آشنایی با مهارت‌های عکاسی و فیلم برداری، تدوین، ادیت تصاویر و… می‌تواند بیشترین تأثیر را در تولید محتوای تصویری با کیفیت داشته باشد.

– می‌توان برای اثرگذاری بیشتر انواع محتوا را با هم ترکیب کرد به طور مثال ترکیب محتوای متنی و تصویری از نوع عکس یا ویدیو می‌تواند بازدهی این شکل مهم از محتوا را به شکل قابل توجهی افزایش دهد.

جمع‌بندی

تولید محتوا دروازه‌ای برای ارتباط مستقیم با مخاطب و تأثیرگذاری بر ذهن و افکار او است. اهمیت تولید محتوا به اندازه‌ای است که امروزه هر کسب و کار برای موفقیت و توسعه نیازمند استفاده از انواع محتوا است. محتوای تصویری شکل بسیار مهمی از تولید محتوا است که می‌توان با استفاده از قوانین و الگوهای موجود در تولید این مدل محتوا به شکل فزاینده و قابل توجهی توجه مخاطبین را جلب کرده و در مسیر رشد و پیشرفت کسب و کار موفق بود. ما در این مقاله به آموزش تولید محتوای تصویری در انواع مختلف آن پرداختیم.

درباره نویسنده



نظرات کاربران



دیدگاهتان را بنویسید

مطالب مرتبط



دسته بندی مطالب

محصولات جدید

جستجو کنید ...

فهرست محتوا ...

تبلیغات